CIMCentre Excursionista de Bellpuig

Notícies

Exposició 25è aniversari

29 August 2008
Exposició fotogràfica en motiu dels 25 anys del CIM Oberta del 29 d'Agost al 14 de setembre. La podeu visitar de 6 a 8 del vespre, a la Sala Annexa de l'Ajuntament de Bellpuig

La lluita pel aigua

22 May 2008
Lamentable, trist, decebedor, ha estat l’espectacle donat pels nostres polítics els darrers dies, sobre una qüestió tant sensible com és la gestió de l’aigua. Davant d’un problema de sobreexplotació d’un recurs escàs, ells han optat per la confrontació amb el territori, la lluita per l’aigua! i en aquesta lluita han pensat que tot si val: les actuacions “d’amagatotis”, la mentida, els “decretazos” i entre tant, es continuen habilitant nous aprofitaments d’una aigua que no hi ha.

Bellpuig camina!

15 May 2008
El proper dijous dia 15 de maig a la casa de cultura de Bellpuig, es farà la presentació oficial de les sis primeres rutes del projecte: "Bellpuig camina".

Dates del Tour al Montblanc

12 May 2008
Ja hem escollit la data per a anar a fer el Tour al Montblanc. Ho farem dels dies 5 (dissabte) al 13 de juliol (diumenge) El plan és utilitzar un dia per a anar, un altre per a tornar i set dies de travessa.

Això va de debò!

12 March 2008
Bé, sense dubte, això va de debò! Aquest és l'aspecte que té ultimament, el bonic pantà de Canelles vist des de la Ermita de La Pertusa al Montsec d'Ares, camí del famós congost de Montrebei. Podem fer veure que no ens en donem compte, però mentres uns "barruts" afirmen quer un creixement sostenible és possible, la natura no amaga les ferides que li fem...

Samarretes 25 anys

11 March 2008
Ja podeu encarregar les samarretes commemoratives dels 25º anys de fundació del Centre excursionsta CIM. Podeu enviar un correu encarregant-les a cim@cimbellpuig.cat el preu sortirà entre sis i set euros.

Jornada de portes obertes al Rocòdrom

26 February 2008
Dissabte 26 d'abril del 2008, des de les 4 de la tarda fins a les 9 del vespre, vine i prova:
  • el rocòdrom.
  • una tirolina de 50 metres.
  • un ràpel.
També podràs assistir a diferents conferències:
  • Orientació per a travesses de muntanya, a les 17:00.
  • Nusos, mil utilitats, a les 18:00.
  • Material tècnic i les seves possibilitats, a les 19:00.

Presentació del llibre: Muntanyes de Canejan

09 February 2008
Aquesta obra és el resultat d’un treball apassionat i sistemàtic d’exploració de la Val de Toran, un dels indrets més desconeguts i més ben conservats dels Pirineus. Noranta itineraris per descobrir uns paisatges bellíssims i singulars, amb un gran potencial excursionista i muntanyenc. Els amants de la muntanya de tots els nivells disposareu d’una guia integral de l’última ribera de la Val d’Aran, en la qual podreu escollir passejades per entorns humanitzats, rutes per l’interior de fagedes centenàries i d’extenses avetoses, excursions per una multitud d’estanys esparsos per la regió, ascensions a cims, escalades per crestes llargues, aèries i solitàries i una multitud de possibilitats de practicar l’escalada en neu i gel per uns llargs i elegants corredors.

Sortida Desembre al Boumort

01 January 2008
SERRA DEL BOUMORT: Del SALT de la Núvia a Solduga i l’ermita de Sant Martí. Com es habitual, tanquem el cicle del calendari oficial de les activitats del centre, amb la portada del naixement en algun indret, més o menys emblemàtic de la nostra geografia. Aquest any vàrem escollir la serra del Boumort, que, es troba a cavall entre ICONA, La Pobla de Segur, Gerri de la Sal i Cabó, a l’extrem est. Per no fer un circuit massa llarg, pugem amb els vehicles un bon tros de la pista que arranca uns 500 m. abans d’arribar a la vila de Gerri, al aiguabarreig del Segre i el riu Major, deixem el contingent motoritzat passat el bosc de la Pentina entre la Portella i el Salt de la Núvia . El Salt es el lloc on segons la llegenda, es va llançar, desesperada, una noia obligada a casar-se amb un home al qual no estimava, i que, en veure el feréstec indret on hauria de viure, va preferir posar fi als seus dies saltant a l’estimball . Arranquem a caminar per un sender d’obaga, que, no ens permet treure capes, la baixa temperatura es fa sentir. Portella de Pentina (1.060 m.) uns 400 m. per damunt del nivell de l’Argenteria, al congost dels Collegats. Encara es conserven trossos del camí empedrat, prova de la importància que en altres temps tingué el que ara seguim. Es van revoltant, planerament, els petits contraforts de la muntanya, a poc a poc, entrem a la part superior del vessant del barranc de la Torre de Senyús, ens trobem a la cara sud i el sol ens dona “vida” per assaborir plenament la caminada. Arribem a una cruïlla de camins, deixem momentàniament el que segueix a Solduga, mentre que a mà dreta, en fort pendent i girant a ponent hi ha el que ens te que portar a la primera parada de l’excursió. A mesura que anem baixant, es va veient una gran balma obrada al mig del vermellós cingle que tenim a mà dreta . L’Espluga de Cuberes (964 m.) gegantina balma oberta en ple cingle. Té dos buits principals, tots dos amb edificacions. Al fons de la primera cavitat hi ha uns degotalls on es recollia l’aigua. És més interessant, però, la cavitat de llevant, a l’extrem de la qual hi ha l’esglesiola romànica de Santa Coloma. Aquest es el lloc on deixem el naixement, obra de l’artista de la fusta en Francesc, que cada any ens sorprèn agradablement. Aquestes balmes, habitades segurament des de la prehistòria, tingueren presència humana fins la Guerra Civil de 1.936-1.939 . El conjunt, avui dia es usat com a cleda i això vol dir que el pis es ple de deixalles bobines, que, desgraciadament malmeten la seva visió. Marxem de l’Espluga pel camí per on hem arribat. Retornats novament al trencall que hem deixat abans, reprenem el camí planer cap a llevant, segon lloc de visita. Solduga (1.243 m.) poblet abandonat poc després de 1.960 i avui en completa ruïna, que s’assenta a recer d’un gran i vermellós cingle en el qual, més enlaire, hi ha diferents balmes obrades, accessibles unes e inaccessibles les altres. A la part de llevant, mig enderrocada en una cavitat de la roca hi ha el que queda de l’esglésiola romànica de Sant Martí gairebé en total ruïna . Com a critica, volen fer constar que l’indret te un estadant, que demostra ser un vertader “potiner”, que malmet ambientalment l’entorn i s’ha permès el luxe de tallar el sender habitual d’accés al llogaret. El temps, com habitualment sol a passar, se’ns tira a sobre i decidim deixar per una altra ocasió les visites a l’ermita de la Mare de Deu d’Esplà i el Refugi. Seguim per la pista que surt del poblet cap a nord i alguns trams pel dret fins a enllaçar la pista que ve de llevant i ens porta fins a la Portella, on hem deixat els vehicles. Una excursió com l’esmentada, no podia acabar sense degustar la gastronomia de la zona, així que, vàrem tornar al cos el que, havíem perdut pel camí amb un bon àpat. Temps real 4 ½ hores Temps total 5 ½ “ Desnivell 500 m. L’Equip habitual WWW cimbellpuig.cat “ acom. 650 m.

Enllaços socials

RSS

Llista de correu

Vols estar informat de totes les activitats que realitzem? Inscriu-te!!

Contacte

Vols fer-nos alguna suggerència?